onsdag 9 maj 2012

Trädgårdsröj


Äntligen har man kunnat börja ordentligt i trädgården! Känns kul, jobbigt, avkopplande, skitigt, frustrerande (när inte allt flyter på och fungerar) och underbart härligt!:)
Plymspireornas vintertorkade "pinnar" är numera flisat och ligger i komposten!
Efter lite morrande och pustande från både mig och H på våran väldigt gamla slutkörda kompostkvarn, så är den nu invigd för året:)

Innan ni kikar vidare så kommer här ett hett tips,
köp INTE billigaste arbetshandskarna!!
Dessa köpte jag på Jula och trodde faktiskt dom skulle hålla för mina rätt så milda arbeten, jag hann inte mer än två plymruskor så såg de ut så här:(

Svettigt att röja trädgård, tur plommonträdet fanns till hands;)

H grävde ner 6st tuijor som vi fått från en som inte villa ha kvar sina,
och som den hamster man är så... 
Dom grävdes ner längst bak i trädgården upp mot skogskanten,
det är nämligen inte min favoritväxt,
men kan nog göra sig fint där om dom får blanda sig med skogen:)


Kolla så platt och trist det blev när plymerna är rensade,
 men det knakar nästan om dessa när det växer
så ni ska få se senare framöver hur fina dom blir:)

Inte helt kul att få med sig den här röran i skottkärran, dom är rätt så långa,
men allt går med lite vilja;)

En liten pause med vanligt kranvatten och frysta bär i -gott!

Utrustad med hörselskydd, skyddsglasögon och bra handskar...

..och ultimatbra skor -njä, stövlar är att rekomendera, eller åtminstone grå strumpor;)

...så kör vi igång maskineriet

Det som synes på bilden är det småttiga, jag hade ju som sagt en hel del
sketalånga besvärliga rackare också!

men se så fint det blir när det kommer ut, och så mycket lättare och fortare
det går för maskar och andra små arbetare att göra sitt jobb:)

Självklart var jag ju inte ensam, hade en av de ständiga följeslagarna med mig, älskade vännen Carzon:)

Om det skulle va någon som redan läst det här inlägget och känner igen det,
så är det för att jag har snott det från min egen blogg Min Lilla Skrubb;)

Ha de så gott!

Inga kommentarer: